אומנות

איך תמכור אמנות ברשת?

בעבר ציירים, פסלים, תכשיטנים או אמנים בכל תחום אחר מכרו את מרכולתם היצירתית והאמנותית בעיקר בתערוכות, גלריות או באמצעות סוכן מוכשר. גם הדרכים שבהן ניתן היה לשמוע עליהם היו מוגבלות מאוד – כתבה בעיתון (במדור התרבות שפונה לקהל יעד מאוד ספציפי) או בטלוויזיה (לרוב בתכניות עם רייטינג נמוך מאוד), או מפה לאוזן בחוגים של מביני עניין. אם, למשל, אתם אמני ציורי קיר חדשים ושאפתנים, עם יצירתיות ועם סגנון מיוחד, ואתם רוצים להציע את שירותיכם ללקוחות, ללא האינטרנט אתם קצת בבעיה – עוד אין לכם סוכן, אין לכם גלריה, ועדיין לא מזמינים אתכם להציג בתערוכות או בפסטיבלים.

מה שכן, אתם רוצים להראות לעולם את תיק העבודות שלכם שמתנוסס בגאווה על כמה וכמה קירות, אתם רוצים להראות לו מה הלקוחות שלכם אומרים, אתם רוצים לספר על העבודה שלכם ולהפוך למומחים בתחומכם, אתם גם רוצים לענות לאנשים שמתעניינים ואתם רוצים להתחבר עם אמנים אחרים, מכל מקום בעולם, כדי ליצור ביחד שיתופי פעולה אמנותיים ומיוחדים.

אמנים רבים, חדשים כמוכרים, פונים למכור אמנות ברשת כערוץ מרכזי לפרסום ולמציאת לקוחות. העניין הוא שגם המכירה היא אמנות בפני עצמה, ועל כן, הנה כמה טיפים איך לעשות את זה בהצלחה:

1. הצגה עצמית – קודם כל, לפני שאתם מוכרים אמנות, אתם מוכרים את עצמכם. חשבו כיצד תוכלו "לסכם את עצמכם" כאמנים וכמומחים בתחום האמנות שלכם, ואז תרגמו את הסיכום העצמי הזה לפרופיל ברשת. בנו לעצמכם פרופיל מקצועי בפייסבוק, בטוויטר, באינסטגרם ובפינטרסט – הביאו לידי ביטוי את התכונות הבולטות שלכם, את הניסיון שלכם ואת נקודות החיבור שלכם לאמנות. הבהירו לגולשים למה אתם אמנים שאוהבים אמנות ושמייצרים אמנות באיכות גבוהה. אם אתם פחות אנשים של מילים, היעזרו בחבר שיכול לעזור לכם בניסוחים. פרופיל אמין, מהימן, מקצועי ויצירתי מאוד יעזור לכם בזירת המכירה המקוונת.

2. חברים בקהילה – יש היום ברשת שלל קהילות חברתיות לאמנים, שמומלץ להכיר ולפתוח בהן פרופילים ודפי מוצר כדי למכור באופן מקוון. מה למשל? Deviant Art, Etsy, Cafepress ועוד, וכמובן שכדאי ללמוד מקרוב את איביי ואמזון.

בכל אתר חשוב לקרוא בזהירות ובערנות את התנאים – מה העמלה או האחוז שהאתר לקוח, מהן ההגנות שהאתר מציע או לא מציע, מי קהל היעד של האתר ומה לרוב נמכר בו.

3. ציבוריות שלמה – הפגינו נוכחות בכל הזדמנות מתאימה – פרסמו דוגמאות מעבודות שלכם ברחבי הרשת כדי להראות את היכולות שלכם – בפורומים, בקבוצות, בדף שלכם ברשת החברתית, בדפים של אחרים. כמובן שחשוב להקפיד להוסיף סימון כדי להגן על יצירת האמנות שלכם מפני "גנבים". מומלץ גם לחקור כיצד אמנים אחרים מקדמים את עצמם ברשת ולקבל השראה מהאסטרטגיות שלהם.

4. בלוג, בלוג, בלוג – מומלץ מאוד לפתוח בלוג בתחום האמנות שלכם, שדרכו תוכלו לקדם יצירות שלכם וכן לפרסם מאמרים שיחזקו את מעמדכם כמומחים. תוכלו לספר בבלוג על לקוחות חדשים שלכם, על תערוכה שאתם הולכים להשתתף בה או על כל דבר שיעלה את המוניטין שלכם בעיני הקוראים. בלוג שמתעדכן באופן שוטף וכולל תוכן איכותי עשוי להביא לכם קוראים חדשים, ואף לקוחות, שחיפשו מידע על התחום במנועי החיפוש. מומלץ  לעשות אופטימיזציה של מילות מפתח מדויקות כדי שאנשים יוכלו למצוא את הבלוג שלכם בקלות, אבל זה כבר נושא להרבה כתבות אחרות שעוסקות בקידום אתרים ברשת.

הקליקו לקריאה נוספת על אמנות ברשת

כתיבת תגובה